Tuesday, March 25, 2014

Keajaiban

Assalammualaikum..

Kami masih mharapkan keajaiban sebenar nya mgenai pesawat MH370. Sekali lagi Zara tekan kn di sini, walau tiada ahli keluarga Zara dan suami tlibat dalam nahas MH370, seperti awak yg tgh membaca, kita juga salah satu dari berjuta rakyat di Malaysia dan dunia yang turut merasa kehilangan. 

Hati Zara dan pasti hati anda yang mebaca ni, jugak sperti Zara kan ? kuat mgatakan penumpang2 MH370 masih selamat. Zara xnak percaya selagi takda nampk bukti jelas seperti jenazah, bangkai kapal dan declare pasal kotak hitam tu.. =') 

Sebaik di umumkan oleh Perdana Menteri semlam mgenai MH370 yng telah berakhir di lautan Hindi, seolah2 Zara xpercaya dan xmau mempercayai nya dan masih rasa yakin bahwa penumpang2 yg terlibat masih selamat. Adakah keajaiban seperti itu ? Allahuakhbar.. sesungguh nya Allah maha mgetahui tiap2 sesuatu yg tidak ketahui.

Takziah kepada ahli keluarga yang terlibat.. semoga tabah menghadapi ujian ni. Allah swt lebih myayangi mereka yang pergi. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Al-fatihah ..



اللهم اغفرله وارحمه وعافه واعف عنه وأكرم نُزُله. ووسع مُدخله. واغسله بالماء والثلج والبرد ، ونقه من الخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس ، وأبدله داراً خيراً من داره ، وأهلاً خيراً من أهله وزوجاً خيراً من زوجه وأدخله الجنة وأعذه من عذاب القبر ومن عذاب النار

Ya Allah, ampunilah dia, kasihilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah tempatnya, luaskanlah tempat masuknya, mandikanlah dia dengan air, salju dan embun. Sucikanlah dia dari segala kesalahan sebagaimana pakaian disucikan dari najis. Gantikan untuknya rumah yang lebih baik dari rumahnya, gantikan untuknya keluarga yang lebih baik dari keluarganya, gantikan untuknya isteri (pasangan) yang lebih baik dari pasangannya. Masukkanlah ke dalam surga dan lindungilah dia dari azab kubur dan azab neraka.

amin ya rabbal amin.

sayang,
*mrshafiezy*

16 comments:

  1. satu dunia sedang bersedih tp sayangnya masih ada yang mempertikaikan kehendak takdir...bertambah sedih bila kes kehilangan ini di politikkan dan dijadikan fitnah disana sini...semoga semua diberikan ketabahan kepada keluarga mangsa...memang bukan saudara mara kita..tetapi yang beragama islam didalam pesawat itu tetap saudara kita sesama islam....alfatihah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-fatihah.. Allah lebig mgetahui apa yg tidak kita ketahui.. :') semoga keluarga mgsa tabah mhadapi ujian ini.

      Delete
  2. Semoga keluarga mangsa tabah menerima berita ini.. Takziah..

    ReplyDelete
  3. semuga mereka tabah dan redha menerima ketentuan Allah...

    ReplyDelete
  4. Subhanaallah..... Begini rupanya berakhir satu pencarian,salam takziah

    ReplyDelete
  5. moga semua keluarga mangsa tabah menhadapi ujian demi ujian ini...kita hanya mampu mendoakan semuanya agar selamat

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Zara.. semoga Allah SWT permudahkan urusan pencarian pesawat MAS mh370 dengan izinNYA.. in shaa Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam dear.. ikut sebak dgr brita ni.. apatah lg bila disagkn berakhir di lautan hindi. Hati kexik masih bharap ada keajaiban. :"( Allah swt lebih mgetahui.. apa yg tidak kita ketahui.

      Delete
  7. Tu lah kan zarah...walaupun dah di sahkan tapi kita masih tak yakin lagi...banyak soalan yang belom terjawab selagi kotak hitam tak di temui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau xda ahli kluarga kita tlibat.. kita turut ttanya2 kn.. :"(

      Delete
    2. ya bah....cik ne dari start kejadian tu sampai sekarang masih follow berita mh370...setiap masa...

      Delete
  8. mudah mudahan keajaiban akan berlaku dengan kuasa Allah SWT.

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012