Tuesday, January 28, 2014

Jangan hina kami

Assalammualaikum..

Bila dapat masuk kerja ngan kerajaan:
"alhmdulillah.. anak aku daa dpat keja gomen, tjamin masa depan."
"bagus laa idup si .... tu, anak2 dia smua keja gomen, ada masa depan. tak susah ati dah dia."
"ko ni smpai bila nak keja ngan .... tu ? ko tgk anak si ..... dah dapat masuk gomen"
"ko ni memang takda nasib ngan gomen laa.. smpai beranak pinak laa ko keja ngan ....."

begitu laa antara bunyi2 yang zara dengar bila anak makcik2 kat kampung dapat keja ngan kerajaan ni. Tapi bila masuk bab keja swasta.. banyak yang sokseksoksek tentang itu ini.. kenapa ek ? kerja swasta ni tak terjamin masa depan ke ? *ada rasa tak puas hati kat sini.. hoho. lagi2 kalo masuk bab membanding2 kan keja swasta ngan kerajaan ni.. zara paling tak suka dengar tau.. macam laa keja swasta ni makan gaji buta. kami buat keja juga tau, makcik2 sekalian.. sob..sob..sob.. jan lah kutuk2 kami.. 

husband zara keja kat sektor kerajaan dan zara plak sektor swasta.. itu pun sometime jadik isu buat mereka. husband zara ckp, abaikan jaa org mcm ni.. dalam hati zara, kadang2 tu bleh lah abaikan, kalo dah balik2 mmg menusuk di jiwa gak.. hukhuk..

mati nanti, masuk tanah yang sama juga tu makcik tak kesah keja gomen ke keja swasta.. bukan bole pakai government rate pun kalo dah masuk kubur..huhu. *awal pagi zara dah sedih.. sob..sob.. 




sayang,
*mrshafiezy*





30 comments:

  1. Assalamualaikum zara, jangan sedih2 yangg. in shaa Allah, rezeki Allah beri luas dear.. tak kiralah kita kerja gov atau swasta. jangan amik port sangat makcik2 berkata ye. think positif please (",)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam dear.. insyallah.. dah rezeki kita kat sektor swasta kn. zara xkesah keja apa pon yg pntg halal dan di redhai Allah. kadang2 tu bole tahan tp tau laa kita ni kn manusia biasa.. pndai jugak terasa sket.. hikhik..

      Delete
  2. tak yah peduli diorang ckp kak..ok la tu ada kerja jugak..Za ni tak dapat2 lagi kerja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'aah dear.. heran jugak zara ..ada jugak org mcm ni.. hukhuk..

      Delete
  3. Akak, mulut orang memang tak akan pernah berhenti. Tiada orang yang sempurna. Lagipun, kita tidak akan lepas daripada mulut orang. Begitu juga dengan mereka. Begitulah kehidupan.

    Apa-apa pun, akak memang tabah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah dear.. zara abaikn jaa slalu tp kita ni hati manusia..sometime pndai terusik jg kn.. hikhik.. sabo jee laa..

      Delete
  4. eh.. dah kat situ rezekinya kan.. derang ni faham ke tak konsep rezeki ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. taktauu laa cikgu.. rasa sedih jugak kadang2.. mcm kmi sektor swasta ni hina sgt pla. kalo pikir logik, swasta pon mbantu pkembangan eko.negara tauu.. cewahh.. hikhik.. ^^

      Delete
  5. alhamdulilah rezeki syukur..semoga berjaya

    ReplyDelete
  6. mulut manusia macam2..

    yui pon swasta gak =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mm..tu la pasal.. macam2 karenah kn yui.. xpa keja swasta yg pntg sumber kita tu halal.. ^^

      Delete
  7. haah mulut kepoh la mcik2 tu semua..kita pun keja sektor swasta juga.ok juga pun..hidup juga smpai skrg :)..jgn hiarukan macik2 kepoh tu kekadang kita pun terasa juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul tu.. kadang2 zara abaikn. Zara xnak amik ati.. tp bcakap tu biar laa kat blakang..kecikkn sound bcakap tu ka.. ni tak.. cakap depan siap mata mlirik mulut myindir.. aduyaii.. masi ada jg org mcm ni.. zara ingtkn dlm drama jaa.. ~~

      Delete
  8. business sendiri lagi best :)

    ReplyDelete
  9. mana2 pun sama je..jnji cari rezeki yg Allah redha..cukup :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol.. kat akhirat nnti.. mana tgk keja gomen or swasta. . Yg pntg redha illahi. . ^^

      Delete
  10. ape da makcik tu. kerajaan ke swasta, itukan rezeki masing2. ada keje pon dah cukup bagus tau makcik. hihihi. kecoh betul makcik tu. Zara banyakkan bersabar ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah. . Zara abaikn ja tp sometime terasa jg sb zara ni cuma manusia biasa.. ada jg perasaan kn.. xpa.. Allah bsama kita.. ^^

      Delete
  11. Kalau nama mulut manusia. Memang susah nak tutup.
    Sabar ya sis.

    ReplyDelete
  12. biasalah tu makcik tu memang ada sahaja yang ingin di katakan... gomen or swasta same jelah.. yang penting pendapatan halal

    ReplyDelete
  13. kerja mana2 pun sama.. mulut orang mmg mcm tu.. buat tak tahu jer..

    ReplyDelete
  14. sabar je la..saya pun keje swasta je..kerajaan banyak pakai kabel la..mmg susah sikit nak masuk.. :)

    ReplyDelete
  15. bagi licha la kan. masa depan yang dipandang kalau kerja gomen dari segi pinjaman, pembelian rumah, pencen dan lain2. mungkin ya. stabil.
    tapi kalau kerja swasta, ada jawatan ok aje. xd masalah pon. cuma yang penting kena pandai belanja. ramai je orang gomen bankrupt. ha tu cmne?
    pikir logik, mana2 pon ok. :)

    ReplyDelete
  16. kerja gomen atau swasta sama je,asalkan rezeki tu halal dan untuk masa depan kita..kita susah senang ke ada kaitan dengan orang yang dok ngata tu ke?tak kan?So abaikan je zara,yang penting niat kita berkerja tu baik,rezeki halal..dun sedih² ye.btw,hadiah dari zara fiza safely arrived yesterday.tqvm zara :)

    ReplyDelete
  17. ok lah 2 zarah oii..ada lagi keja..yang cik ne dok suri rumah jae pon...paedulikan jae lah apa mereka nak mengata..bukan nya kita mintak2 pon..

    ReplyDelete
  18. So what we smoke weed, so what we get drunk, we just having fun, we don't care who see.

    ReplyDelete
  19. Sbr ek Zara...besalah,xkn hbs owg nk m'gata slgi msh ada mlut utk b'bicara,lidah kn xb'tulang ska aty ja dowg nk ckp pa..jgn ambl aty.keja dlm sktr swsta ne blh ambl pglmn.kot2 da intrvw keja krjaan dn Zara dpt???Siapa taw,kn skrg pglmn pntng dlm m'cri pkrjaan lbh2 lg sktr krjaan ne :)

    ReplyDelete
  20. biase la tu.. mulut org, kita x bole nak tutup..dulu farah pun rase down bile org cakap farah bodoh sebab buat keputusan nk sambung belajar kt IPTS.. padahal dah dapat offer IPTA.. act tu belakang kira..yg penting niat dan usaha kita sendiri :)

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012