Saturday, September 7, 2013

Terbang ke Johor Bahru ?

Assalammualaikum..

Terdetik nak beli tiket ke Johor tadi. Tapi bila chek ticket secara online.. full seat, dear. Air asia, Malindo atau pun Mas airlines. Full seat kalau dah lewat nak beli apatah lagi tarikh dekat sangat. 

Ada juga seat yang masih kosong terutama flight malam tapi promo tiket dah tamat, So, harga tiket amat lah mahal. 

Dukacita.. cansel plan. 


Cerita pasal wifi broadband. Aku pakai wifi maxis atas nasihat seorang sahabat.. sangat sesuai pakai kat rumah yang berada di kawasan pedalaman. Line sangat clear, aku beli masa promotion maxis hari tu. Mula-mula aku ambil pakej 8Gb bersamaan rm65 sebulan, free modem. Tapi bila pengguna bertambah bermaksud penggunaan akan turut meningkat, aku tukar pakej wifi ke 20Gb sebulan bersamaan rm78. Murah kan ? Yess.. memang murah, sebab tu aku ambil masa promotion. 


Cuma masalah nya, quota cepat habis sebelum masa sepatut nya. Sebab ? pengguna-pengguna dalam rumah ni suka pakai quota tinggi. Contoh nya ? download game, tonton Utube, dan sebagai nya yang melibatkan quota wifi aku cepat habis ! geram nya aku.. nasib baik lah maxis tak minta bayaran lebih bila tamat quota, cuma mereka menghadkan penggunaan internet bila quota dah nak habis. 


Terima kasih Maxis


Sayang,
*Zara*

No comments:

Post a Comment

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012