Thursday, June 19, 2014

Rahsia serbuk penaik Soda Bikarbonate

Assalammualaikum..

Tau tak baking powder atau nama glemer, serbuk penaik tu ? Haaa.. yg slalu mak pakai buat kek tuu laa.. TAPI serbuk penaik ni tdiri dari dua jenis tauu. Satu adalah Baking powder/serbuk penaik biasa manakala satu lagi ialah Baking Soda bikarbonate. 

Umum tahu baking powder ni di gunakan untuk kek atau kuih muih tapi selain tu, rahsia di sebalik serbuk penaik ni yang mungkin belum korang tau terutama nya soda bikarbonate bukan hanya jadikn kek kelihatan gebu.. malah kulit muka juga boleh jadi licin, gebu, berseri tanpa jerawat dengan baking soda nih. Mudah sangat nak hilangkan jerawat ngan cara nih, cuma campurkan baking soda ngan sedikit air dan sapu ke bahagian yang tumbuh jerawat tadi. Waallaaaa ! hasil ny ?? supper dupper mmuaskan hatii ! tapi Zara xperna try lagi, ni pon baru baca dari yahoo.. apa lagi, jom try ! hoho =D





sayang,
*mrshafiezy*

17 comments:

  1. iyer ke ?... pernah cuba x?

    ReplyDelete
  2. Betul bah zara?????aduiiiii.....baru mak enon tau neeee....mau cuba nanti

    ReplyDelete
  3. Biar betul ni? Hahaha..nak try laa pasni. Eceh.

    ReplyDelete
  4. yup...tapi malas nak buat...hahaha..

    ReplyDelete
  5. yekew?? ni nak try ni.. heheheh belambak serbuk penaik kat rumah ena ni.. hehehee

    ReplyDelete
  6. yeke nie? xpernah tau plak..huhu..

    ReplyDelete
  7. betuk ke nie....haaa baru tahu..thanks for the info zara...

    ReplyDelete
  8. akak try la dulu.. mihmihmih :D

    ReplyDelete
  9. betul ke ni..tak pernah cuba...boleh ler balik ni try kot...thanks..

    ReplyDelete
  10. Baru semalam try buat ni. Nampaklah juga hasilnya. Kulit jadi licin... Hehe

    ReplyDelete
  11. tak pernah cuba..kot2 berkesan kan

    ReplyDelete
  12. blh try ni...mana tahu jerawat segan nak tumbuh lepas tu
    nice tips

    ReplyDelete
  13. eh..biar betul...sangat2 jimat tips ni kan...sambil ank buat kuih leh tepek kat muka...opps...

    ReplyDelete
  14. oh ye? tak tahu pulak..should try one time :)

    ReplyDelete
  15. baru tahu zara.. thanks atas perkongsian...

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012