Monday, June 30, 2014

RAMADHAN Day

Assalammualaikum..

awak.. haaa ?? awak laa yg tengah baca ni, Selamat Berpuasa tau ! =D Allahuakhbar, daa masuk hari ke-2 puasa ni baru nak ucap kat korang.. Maaf, sedikit sibuk ngan hal keluarga. =) Setakat ni, korang daa pergi Bazaar Ramadhan tak ?? Zara blom lagi, prefer buat juadah bbuka sdiri kat ruma. Majikan tempat kerja pon bagi kelonggaran ntuk staff Muslim balek keja jam 4.30 petang sempena bulan puasa ni, alhamdulillah.. =D

Misi Ramadhan ? 
  • setiap arii kena lah isi masa dengan aktiviti yang bfaedah seperti ari2 yg kita lalui masa bulan2 biasa tuu.. Puasa bukan alasan ntuk mhalang diri kita dari lakukan aktiviti tau ! =D
  • Jangan membazir skira nya korang mbeli kat luar nuun.. jangan laa beli kuih muih tu mcm hidangan ntuk 5-6 orang sedangkan cuma bdua kat rumaa.. =) bulan puasa ni mdidik kita ntuk lebih disiplin bukan ntuk lebih mboros kan duit tuuu.. =D
  • Masa bberbuka tu jangan makan melantak sangat tau.. kesian kat perut tuu, smua jenis makann main kaut masuk dalam pinggan, semua pon nak makan.. tu nama ny ikut nafsu diri.. amik banyak2 bukan dapat abiskan pon.. =) makan ikut keperluan tubuh badan, bukan makan ikut nafsu.. =)
  • Perbanyakkan amalan kepada Allah swt.. insyallah.. jom2 ! jom rebut mencari keredhaaan dan pahala dari Allah swt =') 


Salam Ramadhan 2014 dari Zara & suami serta keluarga =D semoga apa jua yang kita lakukan setiap hari dan rezeki yang kita perolehi sentiasa dalam redha Allah swt.. amin ya rabbal amin.. =)


1st Day of Ramadhan

2nd Day of Ramadhan

sayang,
*mrshafiezy*

25 comments:

  1. salam ramadhan zara
    aah hari ni hari ke-2 puasa..alhamdulillah
    makan ikut keperluan..mkn slow2 n jgn gelojoh..kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.. kecian kat perut,, sekali terima mknn, byk sgt.. perut pon bole krem.. bsederhana kan lbh baik =)
      selamat bpuasa buat sis dan keluarga =D

      Delete
  2. Selamat menjalani ibadah puasa ye kak. Alhamdulillah, dah hari kedua kita berpuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat bpuasa juga enaa.. semoga kita smua dapat lalui tempoh puasa ni ngan penuh rasa keimanan.. insyallah =)

      Delete
  3. salam ramadhan zara...sekejap je dah masuk hari kedua kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa.. tup mata jap.. esok2 dah seminnggu dua kita puasa.. kadang2 xrasa masa cepat blaluu kan ? =)

      Delete
  4. Replies
    1. Selamat mnunaikan ibadah puasa jugak buat sis fiza, suami dan keluarga =D

      Delete
  5. Alhamdulillah .. dah 2 hari kan awak ! ..
    Salam Ramadhan juga ^^

    ReplyDelete
  6. selamat menyambut ramadhan al mubarak..muka jangan jadi 3 segi noo..banyak2 bersabaq..hehehe.melawak ja nooo

    ReplyDelete
  7. Salam Ramadhan buat Zara juga.. >_<

    ReplyDelete
  8. Salam Ramadhan kak Zara. Bz nye kakak kite sorang ni. :)

    ReplyDelete
  9. Salam Ramadhan untuk zara & fiziey

    ReplyDelete
  10. Selamat menunaikan ibadah puasa buat zara sekeluarga..

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah dh masuk hari ke tiga hari ni...

    ReplyDelete
  12. Salam ramadhan :)


    **SALE SEHINGGA 4 JULAI 2014!!!
    http://nadyabubble.blogspot.com/2014/06/sale-jualan-penghabisan-stok.html

    ReplyDelete
  13. salam ramadhan buat zara, suami and family :)

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum zara, salam ramadhan buat awak sekeluarga. bestnya, makan berdua dah sekarang. hehe jaga diri baik2 tau yanggg ~~~

    ReplyDelete
  15. salam ramdhan al-mubarak semuaaa :)

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012