Thursday, March 27, 2014

Ikhwanul Muslimin

Assalammualaikum..

"Allah swt adalah objektif kita. Nabi adalah pemimpin kita. Quran adalah undang-undang kita. Jihad adalah jalan kita. Mati di jalan Allah swt adalah harapan tinggi kita."

Siapa mereka ??  Ikhwanul Muslimun (Bahasa Arabالإخوان المسلمون‎ al-ikhwān al-muslimūn, atau ringkasnya الإخوان al-IkhwānBahasa MelayuSaudara Muslim) adalah satu gerakan Islam antarabangsa yang berpengaruh di dunia[1]. Al-Ikhwan juga adalah parti pembangkang berpengaruh di kebanyakan negara Arab terutamanya Mesir. 

Gerakan Al-Ikhwan tidak memandang peranan Islam dengan mudah, sebaliknya merujuk Islam sebagai "the way of life" (jalan kehidupan). Ia menyokong satu langkah dari sekularisme, dan kembali kepada peraturan Al-Quran sebagai asas untuk pembentukan keluarga, masyarakat, dan negara yang lebih mapan.

Pergerakan Ikhwanul Muslimin secara rasmi menolak penggunaan apa-apa cara keganasan untuk mencapai sesuatu matlamat. Bagaimanapun, cabang-cabang kumpulan itu telah dikaitkan dengan serangan pada masa lalu, dan pengkritik menyalahkan Ikhwan untuk mencetuskan kekacauan di tempat lain di Timur Tengah. Ramai yang menganggap pendahulu (forerunner) militan moden Islamisme.

Dikala kita masih bsedih dengan kehilangan MH370, sekali lagi umat Islam di kejutkan dengan berita hukuman gantung kepada 529 orang Ikhwanul Muslimin. Sebak dan tak terkata.. tapi mereka tetap gagah dan tetap tsenyum sepanjang prosiding hukuman di bicarakan.. kita melihat mereka, saudara se Islam kita di perlakukan sedemikian.. ALLAHUAKHBAR.. Engkau di hina di dunia, sesungguhnya engkau lah yang paling bahagia di sisi Nya .. Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un.

Al - Fatihah.. ='(    


Zara jumpa video ni semalam, seorang wanita kulit putih mempersoalkn tindakan US kepada negara2 Islam. Speechless.. Video ni dah lama, tapi, takpa.. spend your 5 minute to see it.. =")





sayang,
*mrshafiezy*

15 comments:

  1. Assalamualaikum zara.. terbuka hati wanita ni mempersoalkan.. sungguh terharu dengar. terkesima obama.. singgah menabung ford sini~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam dear.. zara pon ikut tkesima masa tgk video ni.. =')

      Delete
  2. mcm2 suda dunia berlaku sekarang kan..sedihnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah kan lyaa.. moga kita sntiasa dlm lindungan Allah swt. :')

      Delete
  3. semoga syurga buat mereka...syahid!

    ReplyDelete
  4. sebak membacanya. nama tu mcm pernah dgr. cuma baru mengetahui detailsnya hari ni. thanks bersharing dgn kami zara. al fatihah

    ReplyDelete
  5. ini semua agenda mereka untuk menghapuskan islam. tapi, sayang. tak semua orang tahu. ada yang tahu tapi masih menutup hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zara pon ada bfikiran mcm tu dear. . Mm.. smoga kita sntiasa dlm lindungan Allah swt. .

      Delete
  6. sedih cik tengok pic2 ikhwanul muslimin..

    ReplyDelete
  7. Syurga menanti :'( Knpa kita tak stbh , dn tak nak jd stbh itu :'( berilah hamba istiqamahMu :'(

    ReplyDelete
  8. moga umat Islam terus bersatu padu mempertahankan Islam.

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012