Tuesday, March 11, 2014

Kambing

Assalammualaikum..

Zara suka makan daging kambing ! hoho.. feverate tauu tp muka Zara xlah macam kambing.. sampai hati mak ejek Zara semalam.. sobb..sob. Whole of my family takda bkenan ngan daging kambing kecuali Zara. Nampk tak kelebihan Zara kat situuu.. if hsbnd bli satay kambing misalan ny, Zara dapat makan lebih sbb dorg mmg tak sejoli ngan daging kambing ni..muahahaha.

korang tahu tak ? kambing mengandungi paras kolestrol dan lemak tepu yang jauh lebih rendah berbanding daging lain. Ayat ringkas: sgt baik untuk jantung, mgurangkn tahap kolestrol dalam darah bbanding daging lain seperti lembu dan kerbau. belum masuk lagi kelebihan susu kambing.. perrgghh. terbaik tauu.. salah satu alternatif nak turunkan tekanan darah tinggi, sila lah amalkan pgambilan susu kambing.

Bagi golongan tekanan darah rendah mcm Zara ni *<80/60 mmHg* mmg di syorkan lah untuk amik makanan berasaskn daging lebih sket dalam kehidupan seharian. Golongan tekanan darah tinggi plaa.. sila bhati2 tauu..takleh mkn daging byk sgt.. nnti pitam !

keep praying for MH370
sayang,
*mrshafiezy*

37 comments:

  1. daging lembu boleh la makan..tapi daging kambing tak boleh nak makan...
    #prayformh370

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...samalh juga. Nasuha suka mkn dging kambing, tapi tak blh mkn baanyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam dear.. OO.. kalo high pressure jan mkn byk. nnti penin

      Delete
  3. kalau org darah tinggi tak leh makan..kekadang tgk pada pemsakkanya juga..lya suka makan juga msk black paper

    ReplyDelete
  4. akak x suka mkn kambing...klu lalu je dpn kambing golek, kompom loya tekak..

    ReplyDelete
  5. anis xbpe suke mkn.. tp usahe gak mkn..hee~

    ReplyDelete
  6. susu kambing sesuai untuk ibu mengndung..makanan sunnah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. dan bgs jg ntuk golongan tekanan darah tggi.. ^^

      Delete
  7. zara...sy pon suka kambing...wehhh sunat kot makan ngan minum susu nya... hihi...blog awk ni cantik betull...mcmne awk buat ek?
    sy suka la tgok ais krim tu...sedappp jerr

    jemput ke blog sy jugak ye ;)

    http://umiadamfaris.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita geng ! hahaha.. thnks dear.. kredit to Miraa hussin. Zara order ngan dia edit blog.. jom usha blog dia ! ^^

      Delete
  8. zara boleh gang ngan akak..akak suka daging kambing....

    ReplyDelete
  9. ninaa pon suka tp tk boleh makan byk2 nanti pening :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo.. yeke ? xpaa laa kalo cmtuu.. yg lebih bg zara ek.. hohoho

      Delete
  10. arghhh sedapnya daging kambing ... Nat pun suka kalu buat sambal goreng .... arggghhh xsabar nak tggu next month!! Nak beli daging kambing nak masak sambal goreng

    ReplyDelete
    Replies
    1. woahhh ! geng zara jgk ni nmpk nya.. =D

      Delete
  11. adeh! dia punta tajuk..kambing...seriously kambing mmg terbaik kot!

    ReplyDelete
  12. cik tak kisah lah daging apa pon (tolak ja daging yang haram) asal nama nya sate..memang cik makan..hahahaha

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum dan salam singgah sini Zara...suka juga tapi tak seberapa sangat...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam dear.. yeke ? alaa.. ^^

      Delete
  14. Lowongan Menghasilkan Uang 3 Juta - 15 Juta/Minggu.

    Hasilkan Blog Anda Menjadi Mesin Penghasil Uang Dengan Penghasilan 3 Juta - 15 Juta / Minggu, Daftar & Pelajari Segera Caranya Di http://newkerjaonline2014.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Fiza pun suka makan daging kambing.. tambah pula bila panggang.. sedap giler... haha...

    ReplyDelete
  16. Baru semalam makan kambing bakar + blackpepper sauce. Nyummm...
    Dulu x suka kambing, lepas dah try makan...dah jadi feberet plak (^^,)

    ReplyDelete
  17. Uikkss.... kambing is the best so far... to me!!! Alhamdulillah Allah jadikan daging kambing sesedap tu... dan alhamdulillah sampai umur macam ni pon boleh lagi makan daging kambing... (setengah orang kata daging kambing kan panas... ). Alhamdulillah ... :D Makan selagi boleh makan... tetapi kaunter betul-betul dengan asam limau dan apa yang sepatutnya... insyaAllah no problem... LBP kena consume liver lebih sikit :D

    ReplyDelete
  18. alamak..fiza tak makan kambing lak..daging lembu pun kurang makan..huhu =__='

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012