Monday, February 24, 2014

kandungan yang "hilang"

Assalammualaikum..

Korang ingat tak entry ini --> keguguran .. semalam zara temankan kakak zara yang baru abis berpantang dari keguguran tuu pergi appointment kat Permai Polyclinic. Ya Allah.. Kuasa Allah takkan terlintas di fikiran kita.. Bila scan, Its her baby !! yang disangka kan telah gugur ari tuuu.. alhamdulillah.. anak buah zara ni sgt aktif kat rahim mak dia.. dan dah berusia 14 minggu 5 harii.. 
Kakak Zara gembira tak terkata.. Zara pon ikut sebak. Sebab melalui doktor pertama dia jumpa lepas sehari keguguran tuu, doktor tuu mmg sahkan baby dah tak ada.. kakak zara alami pendarahan yang sangat teruk tauuuuu  masa tuu. Tuptup .. bila chek kemarin, ada pulak !! wahhhh.. Zara tumpang gembiraa untuk kakak kandung Zara ni.. alhamdulillah. Tahniah sis.. i love uu. 
insyallah, Zara akan terima 3 new nephew after aidilfitri nanti. Dua orang kakak ipar Zara turut preggy masa ni.. usia kandungan dorang bertiga pon sma.. haha. sweet sangat ! 

Subhanallah.. alhamdullilah.. La illahi la allah.


We waiting u dear .. be strong there ! 

sayang,
*mrshafiezy*

35 comments:

  1. ada hikmah disebalik kejadian tu zara..alhamdulillah ada juga rezki kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ashaa.. kuasa Allah swt..kun fa yakun. subhanallah.. bsyukur sgt, bby kakak masi hidup..

      Delete
  2. Assalamualaikum zara, subhanallah. Kuasa Allah. sheila ingatkan zara punya tadi tengok dekat fb.. semoga dipermudahkan urusan mereka semua sepanjang mengandung dan bersalin ni ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam dear.. haha.. saja post saspen.. ^^ insyallah.. amin.. semoga smua bjaln lancar.

      Delete
  3. subhanallah.. kuasa allah kan.. tak de sape dpt pertikaikan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tuu dear.. xtlintas kat fikiran.. Allahuakbar

      Delete
  4. Alhamdulillah rezeki Allah tiada siapa yang bisa menafikannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol.. bby sgt kuat dan aktif.. alhamdulillah.

      Delete
  5. Alhamdulillah..br follow blog zara. Subhanallah smuanya atas izin Allah..semoga semuanya dipermudahkan urusan oleh Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. trima kasih follow zara .. ^^ btol tu btol.. bsyukur sgt2. happy tgk kakak senang hati.. ^^ amin ya rabbal amin

      Delete
  6. alhamdulillah...semoga dipermudahkan segala urusan pas ni... Subhanallah.. Allahuakbar..

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. kuasa Allah swt.. xda siapa dapat psoalkn.. ^^

      Delete
  8. Replies
    1. alhamdulillah.. zara pon ikut xcited nmpk bby tu masa scan.. hoho..

      Delete
  9. kuasa Tuhan sape tau kan..sy pon pernah doc sahkan janin dah meninggal n bentuk janin tak normal..tapi last checkup sy pegi,alhamdulillah..Allah izinkan satu nyawa bernafas dalam perut sy..n bentuknya kembali normal siap masa scan kakinya menendang2..tersedu2 saya menangis..sekarang dah 17weeks n due hari raya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakhbar. subhanallah.. seriously sis ?? Allah maha besar.. xda siapa bole ptikaikan kuasa Nya.. anak itu anugerah terindah.. pasti kita sedaya upya nak buat yg tbaik ntuk anak2 kita.. alhamdulillah..

      Delete
  10. Alhamdulillah :)

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  11. SubahanAllah....
    Kuasa Allah kan zarah...Dia telah merancang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya dearr.. keajaiban Allah.. subhanallah..

      Delete
  12. subhanaAllah...kuasa Allah mmg kita tak capai dek akal

    ReplyDelete
  13. Maha Suci Allah..pasti ada hikmah disebalik kejadian sebegini..semoga kakak zara dipermudahkan melalui usia kehamilannya..salam ukhwah dari kak ana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sis.. insyallah.. semoga smua nya bajalan lancar.. dan moga jg dia jauhkn dr pkara2 yg xelok.. amin ya rabbal amin.

      Delete
  14. Alhamdulillah... Moga baby selamat dilahirkan dengan sihat! :D

    ReplyDelete
  15. siapa sangka kan.. kalau mmg dah rezeki.. syukur banyak2..

    ReplyDelete
  16. semoga baby dah kakak zara sentiasa sihat :)

    ReplyDelete
  17. Ya allah kuasa allah kan. Tak sangka, semoga kandungan kakak sis selamat sampai lahir nanti. Tak sabar lahtu nak napat anak buah hehe :)

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah... kalau dah rezeki tu ada, tak kan ke mana...kun fayakun..

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah baby selamat :) jgn main nyorok2 tau baby

    ReplyDelete
  20. Wah makin meriah la nanti ..
    Semoga segalanya berjalan sempurna ..

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah..anugerah dari Allah..Sorry haritu tersilap tanggapan..apepun tahniah juga untuk zara sebab dapat jadi auntie :)

    ReplyDelete

 
Hak cipta terpelihara Miraa Hussin| Copyright-2012